Pages

Friday, August 6, 2010

kiniku sedar..

da lama ia terpendam dalm jiwa dan minda aku..
entah mengapa kiniku tersedarr yang aku perlu melupakan peristiwa yang pernah menyinggah dan membebankan aku..
herrmm..
sungguh aku berasa rugi berada dalam penipuan yang sendiri aku tidak tahu dari mana puncanya..
setahun ckup lama aku berada dalam situasi ini..
sungguh rugi..
segala-gala yang aku ada aku ada aku sggup serahkan pada seseorang..
pada seorang yang bergelar insan yang tidak layak di layak bergelar seorang sahabat..
andai di takdirkan aku ketemu denganny di masa akn dtg,di saat itu aku keseorangn dan kesusahan,akn ku hadapi sendirian tanpa memerlukan bantuannya..
sungguh aku rasa terlalu bodoh dan jahil bila dikenangkan kembali..

sahabat:ia amat dekat dengan diri kita..aku hampir musnah di sebabkan taksubnya dan sayangnya aku terhadap insan yang aku gelar sebagai sahabat segalanya..

segalanya aku tempuh semasa bersamanya dahulu..

ia bermula bila aku ingin mencari suatu ketenangan..nk wat cmne,biase lar..da sorang,bila orang bagi perhatian kat kite n take care sape yg xsuke kan..masa tue aku rase aku da jmpe seorang kawan yang boleh di jadikan seorang sahabat ,tetapi aku rasa aku terlalu cepat untuk menilai sesorang..bukan cepat,tp langsung xde kepakaran dalm menilai seseorang..bak kata owg putih,'don't judge a book by its cover'..bukan aku memilih dia dari luaran,sbb dr first impression aku,dia bukan seorang yang boleh di jadikan contoh..tapi bila dia sudah memainkan peranan,aku sedikit terbuai dalm cara dia take care..kadang-kadang aku rase kesian sbb cerita-cerita dia yang wat aku tangkap lentok..ermm,lg sekali aku rae aku bodoh bile aku sggup lakukan something yang aku xberani buat n takut nk buat..sign attendent tuk dia lar,wit apetah lagi..xpernah aku mengira,dia mnta jer ape..aku akn tunaikan..aku ingt lagi,masa tue pose,aku n yg lain(roomate dia,3 0rg) dan sorg g akak yg aku rapat gak..dia boleh tido n aku leh belikan mknn tuk bbuka pose sedangkan aku sendiri terlupa tuk belikan mknn aku sndiri..masa tue,yg pnting,dia de mknn tuk di makan..aku da blik n kitorg da ciap hidang,tggu azan berkumandang tnda bbuka,barulah kejut dia..kenapa aku bodoh sgt pn xtau..pernak skali aku sakit,time tue aku teringin sgt nk mkn kfc,aku xsedar n tido jer..ble aku sedar mlm tue,aku pg bilik dia,tggal sorg roomate die,dia suh tggal suh jaga aku..tp dia??dia keluar ngn dua owg lg..tp aku masih buta..masih xnampak..
 masa telah berlalu,tetapi aku..masih tidak menyedari..pelajaran aku semakin merosot..nota yang aku buat sendiri,aku izinkan dia copy n paste..dia ponteng kelas sbb keluar mandi jeram ngn pakwe dia,aku tlg backup..aku bkn nyer mngungkit tp ini pengajaran buat aku..sms aku sakit,dia duduk agak jauh dr aku..katanya dia tak pndai dlm memujuk org n jaga owg..ok,aku still leh trima..suatu ketika,dia sakit teruk..tp wallahuallam,sma ada btul atau tidak..dia mula merenggangkan aku bersama sorg yg aku rapat semasa aku dftar msuk ke institusi ini..tetapi dia dan kwn aku tue semakin rapat tetapi aku smakin jauh dgn kwn aku..aku pula mkin dengr pe yg dia ckp..aku rasa dia boleh backup n tlg aku dlm selesaikan masalah..tetapi semakin lama aku sudah terpengaruh dengan sikapnya..kata-kataku semakin kasar dan menyakiti org lain..entah mengapa ku begitu jahil dlm menilai dia..
ALLAH maha mengetahui..bnyk peristiwa berlaku menunjukkan tingkah laku nya yang pernah di katakan pada aku bahawa perilaku roomate nyer..dia sakit,aku sering mberi kata-kata semangt..aku semakin fedup dgn sikapnya yg suka mngarah dan bercakap buruk ttg orang lain..setiap hari aku balas msg dgn dia..tetapi din mnyatakan pd or lain.'ada kwn pn xguna,xde org pedulikan dia sakit..'mcm-mcm hal aku dia cerita..aku mnta tlg smpan brg kemas jd mslah,aku blagak xsuka naik train blik kl..mak aku kedai mkn,rumah nenek aku de hntu lar..sampai lar satu ketika di mana purse aku tiba-tiba ilang..

No comments:

Post a Comment