Pages

Sunday, April 17, 2011

saya nk pose sunat sok !! jom . :)

Lambat g bulan pose kan , tapi aku da rindu nak berpose . :)
Syahdunyer .
Tape2 , kite leh pose sunat kan , sok ari isnin . So , aku nk pose lar sok .
Jom kite pose sesame , hehe .
Jangan tak tahu , bukan di bulan pose saje yg bnyk kebaikan pose , tapi pose tu sendiri bnyk kebaikan and kelebihannyer .
Bagi dak2 kecik , mesti pose untuk dpt upah kan ,hihi .
Aku pon slalu cam tue dulu tau .
Tapi , bila aku da mningkat dewasa , da akil baligh (chewah ) ,hihi ,aku da tau pe kelebihannyer .
Kite kan di anugerahkan dgn pancaindera , mulut , boleh membaca hikmah2 pose , telinga , boleh mndengar ceramah oleh ustaz2 ttg pose kan , so , juz use it okeh ! :)Sebenarnya bagi orang-orang yang tak tahu, nilai dan kebaikan puasa itu memang banyak. 
Meh saya list di antaranya yer :) :

1. Puasa memberi kesegaran kepada fizikal dan mental seseorang.

2. Puasa bertindak menghancurkan sisa-sisa racun atau toksik dalam
darah manusia.

3. Puasa akan memberi kesegaran pada otot-otot dan akan membuat
anda sihat, segar dan bertenaga.

4. Puasa akan memeanjangkan umur anda.

5. Puasa akan membersihkan diri anda dari dosa.

6. Puasa akan membantu menghakiskan keracunan yang berada
dalam tubuh badan manusia.

7. Puasa akan memberi keseimbangan dalam darah.

8. Bila darah kita terlampau berasid, puasa dapat menurunkan PH dan
menyebabkan darah kembali alkali.

9. Puasa boleh menurunkan darah tinggi.

10.Puasa boleh menurunkan berat badan.

11.Puasa membersihkan segala kotoran dalam badan.

12.Puasa boleh mencerahkan pemandangan mata.

Tue jew yg mmpu di list kan , hee , next time kite share g erk .Ingat tau , puasa boleh memberi syafaat kepada kita pada Hari Perhitungan nanti .
So , pe g , jom kite pose beramai-ramai .
Alhamdulillah .
Jangan lupe baca niat yer , jan bce niat pose bulan pose lark erk .
:)

No comments:

Post a Comment